Laura naar de panda's

Alweer 1 week voorbij..

Woensdagmiddag zijn we wezen "bamboe-raften". Dit is hoe de chinezn het noemen, maar in werkelijkheid sta je met z'n allen op een groot vlot die wordt voortgeduwd met behulp van bamboe-stokken. Daarna zijn we, het was inmiddels gelukkig wat koeler, de berg op geklommen met als resultaat een fantastisch uitzicht op het dorpje en de rijstvelden.

Woensdag-avond was het erg slecht weer, zo slecht zelfs dat alle electriciteit uitviel. Nu wordt het hier ook erg vroeg donker, zo rond half 8 al, dus het werd een avondje gezellig kletsen en elkaar in de ogen schijnen met zaklamoen.

donderdagochtend hadden we weer een chinese les. Omdat zaterdag de zomerkampen zouden beginnen zou iedereen die daar een rol in ging spelen vanaf donderdag in The Old House logeren, zodat ze samen alles konden voorbereiden. We hadden er dus opeens ongeveer 40-50 huisgenootjes bij, waarvan een deel 's avonds ergens anders sliep omdat er niet genoeg ruimte was.

's Avonds was er de graduation-night van de oudste groep van de kindergarden (groep 2 in Nederland). Op deze avond zingen en dansen de kinderen samen met hun juffen om als het ware te vieren dat ze naar de basisschool mogen. Wij hebben de kinderen 's middags opgemaakt en ze geholpen met de kostuums. Ook werd er van ons verwacht dat wij, omdat we de kinderen engelse lessen hebben gegeven, een paar liedjes zouden zingen.

Het werden uiteindelijk de chinese variant van vader Jacob, de chinese variant van If you're happy clap your hands en twinkle twinkle little star in het Engels.

Vrijdag had ik mazzel: omdat ik niet met de zomerkampen mee zou gaan kon ik samen met Jerry en Franse Laura, die deze week ook niet naar een zomerkamp gaat, de Confucius-tempels in Gong Cheng bezoeken. Wat een ontzettend mooie gebouwen zIjn dit zeg! Na de tempels hebben we gelunched bij een dessert-station, omdat we geen van allen nog zin hadden in rijst of noodles. 's Middags stond er officieel een chinese les op het programma, maar omdat ik alleen was ging die niet door. In plaats daarvan heb ik samen met Ling-Ling geoefend op het knippen van figuren uit papier, een bezigheid die in China nog veel gedaan wordt en ook een belangrijk stuk van de geschiedenis is.

's Avonds moest ik mijn koffer inpakken, ik vertrok zaterdag-ochtend al om 7.30 naar het station voor de trein richting Guilin. Hier zou ik een nachtje blijven en dan zondag-middag doorvliegen naar Chengdu, de stad waar het in mijn reis allemaal om draait!!

p.s. Door het slechte weer en de harde wind in dit gebied is de electra erg wisselvallig en de wifi erg slecht, waardoor het plaatsen van foto's erg moeilijk is. Ik hoop dat dit volgende week beter is en anders plaats ik ze later alsnog :)

Reacties

Reacties

Gea

Eindelijk naar de panda's. Ga genieten schat !!!
Fantastisch wat je allemaal doet

Petra

Wat een fijne week; òp naar het volgende hoogtepunt! Heel veel plezier, Laura!

Henriët

Het leest als een boek... veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active