Laura naar de panda's

The Panda Life

Inmiddels al weer op het vliegveld van Chengdu, onderweg naar Beijing.

Aan de ene kant is het heel erg jammer om alweer hier te zijn, mijn tijd bij de panda's was zo fantastisch maar ging ook zo snel! Aan de andere kant betekend het ook dat ik over ongeveer 4 uur naar Beijing vlieg en dat papa daar morgen ook zal zijn!! Iets waar ik ook heel erg naar heb uitgekeken: samen met papa Beijing ontdekken en naar de Chinese muur! Over 8 dagen zijn we al weer in NL, daar gaan we nog maar even niet aan denken.

Ook deze week is als een razende storm voorbij gevlogen. Het weekend vorige week was geweldig: zaterdag de Giant Buddha en het Buddha park bezocht en zondagmiddag even doof Ya'an gelopen en wat souvenirtjes gekocht.

Maandag begon het panda-leven weer: we mochten weer voor Yi Bao en Bai Yang zorgen. Vooral Yi Bao is gek op aandacht en weet ons dan ook altijd weer snel te vinden voor wat aandacht.

De werkzaamheden waren eigenlijk hetzelfde als vorige week, alleen werden we nu iets vrijer gelaten terwijl we bezig waren. Ook in de avonduren waren we veel vrijer, we waren niet meer de nieuwste groep en mochten nu dus zelf bepalen wat we deden: een spelletje Mahjong spelen of gezellig wat drinken.

Je beleeft de raarste dingen gedurende deze weken: panda's die in de boom klimmen, vervolgens klimmen naar de boom ernaast en op die manier uit hun hok klimmen tot panda's die een muis vangen in hun hok en er rustig een potje mee gaan voetballen.

Verder hebben we kunnen ervaren dat panda's de meest koppige dieren zijn die er bestaan, want als ze toch al bij je kooi zijn kunnen ze je brood ook wel even komen brengen toch? Waarom zou je dan opstaan? Of waarom zou je naar buiten gaan als ze je kooi schoon willen maken, dat is toch allemaal nergens voor nodig? Op die manier kunnen ze het werk heel makkelijk heel goed vertragen.

En toch zijn het de meest fantastische dieren die er zijn! ;)

Marjan

Geniet zo lang het nog kan en veel plezier samen met papa!

Marga

Wat een fantastische ervaring Laura, nu nog een weekje genieten in Beijing. Dat is een hele andere stad.

Gerry Ubels

Veel plezier in Beijing samen!

Marjolein en Jet vanuit Frankrijk

Veel plezier samen!!

Marjolein en Jet vanuit Frankrijk

Veel plezier!!

Barbara

Lieve Laura
Geniet nog de komende dagen
En mahjong is ook aan de overkant in Nederland ( vast niet zo'n mooie set) maar wil je een spelletje doen, kom dan maar gezellig langs.
X

reginaroelevnk@gmail.com

Veel plezier nog met papa.????

reginaroelevink@gmail.com

Veel plezier met papa.